Jumaat, September 01, 2006

Seminar Perpaduan Ummah 2006 - UIA

2 - 3 September 2006
Pusat Aktiviti Kebudayaan
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia
Kampus Gombak.

Moh datang ramai-ramai.
Rugi kalau tak datang
Datang jangan tak datang
Datang jangan tak datang.
Antara kertaskerja yang akan dibentangkan:-
(i) Perbahasan Hadis Jariah;
(ii) Kebatilan Pembahagian Tauhid Kepada tiga (i.e. Pengajian tauhid 3 in 1);
(iii) Hukum - hakam Kubur;
(iv) Pentashihan Hadith Tawassul & Ziarah;
(v) Konsep Takwil & Tafwidh.
dll....

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Marilah tuan2 semua, kita kesana esok..Mlm tadi masa majlis kat Chengkau, Syeikh Fuad minta kita bagi sokongan utk majlis ni...sebab UIA tu Lubuk Wahabi...Bagi sokongan kat Ust Farid (Imam Masjid UIA tu)

Din berkata...

Pembahagian tauhid kepada tiga ni yg mcm mana? Yang tauhid rububiyyah, uluhiyyah dan asma' wal sifat tu ke?

Abu Muhammad berkata...

Encik Din, iye tauhid 3 dalam 1. Silalah ke seminar untuk tahu lebih lanjut.

CIk Nony, ambo ingak idak jugok nak kata UIA lubok Wahhabi. Sunni masih kuat, tapi biasalah sunni suka duduk diam-diam, Wahhabi macam tin kosong, bunyi saja kuat. Allahu Akbar.

Tanpa Nama berkata...

Perghh...pagi tadi bebudak2 wahabi sampai beratur nak tunjuk hebat..bukannya nak soal sangat..ada sampai nak bagi ceramah..sampai sorang budak gelap tu disuruh ceramah waktu lain oleh Dr Umar Abdullah Kamil. Pulak tu ada juga sampai Syeikh Osama Mahmud Saad cakap...beginilah kalau bukan mengambil ilmu dari bukan ahlinya..tengok esok plak camna bila Tauhid Shampoo dihujahkan...

Abu Muhammad berkata...

Depa nak tunjuk herolah tu. Mengaji pun tak abis nak tunjuk terer, ilmu setengah masak, tu yang akhirnya jadi terrorist.

Kat Kuantan dulu pun gitu, langsung tak beradab dengan ulama. Tahu nak bermujadalah memanjang, kalau ada isi tak pa, kalau tak pandang ilmunya ulama tu, lihatlah umurnya.

Tanpa Nama berkata...

Seminar kat UIA ni ada sikit panas ... almaklum ler .. lubuknya puak wahabi. Seronok juga tengok gelagat puak-puak nie. Geng musang berbulu ayam [otak wahabi tapi tarak mau ngaku] pun ada juga ...

Tanpa Nama berkata...

Kalau mau layan soklan puak tu ... sampai kemalam pun tak solosai. Bebudak camtu ler. Kalau puak tu yang dok atas pentas sure lagi panas ... tapi 'kaum tua' ni cool jer! Layan karenah bebudak Wahabi ... tarik balik visa pelajar baru tau ... kurang! kuang! kuang!

Abu Muhammad berkata...

Tarik balik visa, tarik balik biasiswa UIA, tarik balik subsidi, pastu antar kat Lubnan.

abu Luqman berkata...

http://al-ahkam.net/home/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=15070
ini link tentang komen puak depa pasal program hari tu. Berasap ambo baca. Bukannya komen apa2pun lebih kepada sombong dengan 'kehebatan' juak2 demo beratur kononnya 'hentam' penceramah. Ada ke dia kata program ini mundur/kuno etc. Panas2.. Moga Allah tunjukkan mereka akan kebebalan mereka. Hiasalah mereka dengan adab.

Abu Muhammad berkata...

Teng Kiu Abu Luqman. Tergelak gak baca komen Abu Ubaidah al-Qadahi, silap haribulan nanti boleh jadi al-ke-dahi.

Biarlah geng - geng tu s.s. (syok sendiri). Lagi pun suara depa hanya ramai kat web fantasi tersebut dan yang sewaktu dengannya. Dunia telah menyaksikan bahawa as-sawadul a'dhzam adalah golongan Ahlus Sunnah wal Jamaah iaitu Asy`ari dan Maturidi. Bukannya Salafi-Ibnu Taimiyah dan konco-konconya. Hanya orang yang ada penyakit dalam hati yang tidak nampak kebenaran. Golongan yang i'jab bi nafsihi dan bi ra`yihi (yang kagum dengan diri dan pendapatnya sahaja). Golongan seperti ini hendaklah dibanteras sehingga ke akar umbi. Golongan ini hanya tahu berjihad melawan sesama Islam, tetapi dengan orang kapiaq kecut.

Abu Muhammad berkata...

Manalah Abu Ubaidah nak kenalkan ulama lain. Yang dia asyik dok pandang Ibnu Taimiyah, Ibnu Qayyim, Bin Baz, Uthaimin, Albani. Manalah dia kenal ulama lain. Missskinnnnn...........

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah. 2 org ustaz sahabat saya dapat bertemu dgn Syeikh Osama dibilik hotel petang ahad lalu dan mendapat beberapa ijazah sanad2 kitab muktabar..lepas tu bersama2 pergi ke ceramah Syeikh Muhd al-Yaa'kobi Al-Hasani (guru Syeikh Jibril Haddad) di Baitul Aman. Bahagianya kalau sering dapat bersama dgn ulama2 camni.Geng wahabi ni bawak la ulama besar mana pun, kalu tak kena dgn depa, mampus pun depa tak respect...

Tanpa Nama berkata...

kita bawa ulama2 tu untuk manfaat kita. kalau dapat jadi manfaat untuk gol. wahabbi alhamdulillah. tetapi kalau tak dapat manfaat bagi diri sendiri tu yang astaghfirullah...

mardiah berkata...

Assalamua'laikum Ustaz. Bolehkah ustaz terangkan secara ringkas tentang kebatilan membahagikan tauhid kepada 3 itu? Saya tidak berkesempatan utk menghadiri seminar tersebut, namun saya telah meminta ustaz malakian memposkan kertas2 kerja ke rumah saya di malaysia (saya belajar di ireland). Harap sangat ustaz dpt terangkan walaupun secara ringkas, insyaAllah. jazakallahukhairan, wassalam.

Abu Muhammad berkata...

Insya-Allah, ukhtina Mardhiah doakan ada kelapangan ana

mardiah berkata...

insyaAllah moga dipermudahkan dan diberi kelapangan, amiinnn.. jazakallahukhairan

nai berkata...

Memang sangat sedih membaca komen mereka. di yapis.blogspot.com pun ada. mereka memang macam tu..Moga-moga diberi hidayah Allah