Selasa, Januari 08, 2008

Hati-Hati Dengan Syiah - Syaikh Nur



اللهم إني أبرأ إليك من كل عقيدة لا يعتقدها أسلافنا الصالحون

3 ulasan:

Haris Hauzah berkata...

Tuan,

bagaimana dengan Latmiyyat Karbala ini ; boleh lihat disini :-

http://mawarkarbala.blogspot.com/2008/01/latmiyyat-karbala-terbaik.html


Haris Hauzah

Abu Muhammad berkata...

Tuan Haris, ambo ngak faham apa soalannya. Tapi ambo lawati blog tersebut ternyata ianya adalah blog pengikut Syiah yang bertaqiyah dengan mazhab ahlul bait. Moga Allah berikan hidayahNya.

Mazhab Ahlul Bait tidak mencela para sahabat. Apatah lagi mengkafirkan mereka.

Ahlus Sunnah mencintai ahlil bait Junjungan Nabi s.a.w. dan mencintai para sahabat baginda.

Syiah berdusta dan mempersendakan Ahlul Bait, mereka menghina Imam Ali a.s. Adakah bagi mereka Imam Ali itu seorang pengecut sehingga tidak berani menghadapi Sayyidina Abu Bakar, Sayyidina Umar dan Sayyidina Uthman???

Kenapa pula Imam Ali dikatakan membenci Abu Bakar, Umar dan Uthman sedangkan anak-anak baginda pun diberi nama Abu Bakar, Umar dan Uthman. Bahkan Ummu Kaltsum binti Imam Ali dan Sayidah Fathimah a.s. pun dikahwinkan dengan Sayyidina Umar r.a.

Syiah juga menghina Sayyidah Fathimah dengan memberikan gambaran bahawa beliau adalah seorang yang tamakkan harta duniawi dengan menuntut-nuntut tanah fadak. Allahu .. Allah, bukanlah Abu Bakar itu perampas hak dan bukanlah Siti Fathimah itu orang yang cintakan harta duniawi.

Adakah Imam Husain melakukan taqiyah sewaktu di Karbala???

Ingat antara pengikut Dajjal adalah 70,000 Yahudi bertailasan dari Isfahan.

Saladin Convoy berkata...

Tuan Sidi.

Terima kasih atas huraian Tuan terhadap soalan yang sering bermain di fikiran saya yang nampaknya Tuan sudahpun menjawabnya tanpa perlu saya bertanya lagi.

P/S: Saya pernah menonton di Youtube video "meratap" dalam bahasa Parsi (ada terjemahan Arab di bawahnya), kalau tak salah saya, mereka "meratapi" Sayyidatina Fatimah AS. Pakai budak² sebagai tuan pengucap tu. Ishk ishk...