Jumaat, Mei 11, 2007

Takziah

إِنَّا للَّهِ وَإِنَّـآ إِلَيْهِ رَاجِعونَ

ً

Allahu ... Allah, apa sudah jadi dengan manusia pada masa ini. Kekejaman dan keganasan telah semakin lumrah dalam masyarakat kita yang mengaku bertamadun ini. Beberapa hari lepas aku tidak berkesempatan membaca suratkhabar dan mendengar berita, hari ini aku terkejut mendengar peristiwa yang telah menimpa Allahyarham Ustazah Anizah Othman, seorang graduan UIA yang telah sanggup pergi ke pendalaman bumi Sarawak untuk mengajar dan mendidik anak-anak bangsa. Aku harap pihak polis dapat menangkap "binatang" yang telah melakukan kekejaman terhadapnya dengan "cepat dan betul". Dan aku mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Ustazah Anizah Othman, mudah-mudahan Allah memberi kesabaran yang pahalanya tanpa kira-kira bagi mereka. Mudah-mudahan Allah membalas segala amalan dan pengorbanan Allahyarham dengan sebaik-baik balasan serta menempatkannya dalam syurga yang penuh kenikmatan. .......al-Fatihah.

1 ulasan:

~albazrah~ berkata...

Innalillahhi wa inna ilaihi raji'un.

Allahyarham Anizah adalah junior saya.

Seram saya dibuatnya...