Selasa, September 09, 2008

Sekadar paparan


Ni sekadar paparan buat tatapan ikhwah sekalian, kalu ambo beri komen nanti terbatal plak pahlo poso ambo. Bacalah yo, kemedian pikiaq-pikiaqlah sendiri. Bagi sesiapa yang rabun, ambo bubuh sket cuplikannya:-
Justeru, tegas beliau, Asri seharusnya merujuk terlebih dahulu kepada pihaknya berkaitan perkara tersebut dan tidak menyindir rakan-rakan sejawatan secara terbuka kerana ia satu langkah tidak beretika.
Beliau yang secara terbuka menegur mufti muda itu berkata, forum terbaik bagi Asri untuk menyampaikan kritikan adalah melalui Jawatankuasa Muzakarah Fatwa Kebangsaan yang dianggotai mufti-mufti yang jauh lebih berpengalaman.

"Masalahnya beliau kerap tidak hadir dalam muzakarah tetapi beliau lebih senang menghadiri program yang lebih beliau sukai dan berorientasikan hizbiah (kepartian).

"Jadi sudah tiba masanya mufti tersebut ditakdib (diperadabkan), bimbang nanti dia terbelenggu dengan sifat ujub, rasa pandangannya hebat sehingga ada kecenderungan merendah-rendahkan orang lain,'' katanya.


- Utusan Malaysia : 8 Ramadhan 1429H / 8 September 2008

Tiada ulasan: